Blog archives

Winter Wonder Land

I really like this cover of the Animal Collective’s Winter Wonder Land by YouTube phenomenon Sea Oleena.

http://www.youtube.com/watch?v=lIyhd_I17FQ

Original:

Her debut on bandcamp is pretty sweet too.

Blog archives

Fronteers 2010 notes

I was at the Fronteers conference the past two days, which was really good. Check out the website in a week or two for videos and slides of all speakers.

During the lectures i took notes using Markdown, which happens to format to very nice HTML when pushed to Github. So if you want, you can read the notes for the conference from both day one and day two.

I’ll do a blog post with some highlights somewhere in the next couple of days.

Blog archives

Eventbug

Eventbug is a very handy plugin for Firebug that lets you see all event handlers attached to an element. Simply ‘inspect element’ on an element, and you can see all events in the right tab panel. In beta right now, but proving to be very handy already.

Blog archives

Roocepten

Weet je nog niet wat je gaat eten vanavond? Gebruik de superhandige Roocepten zoeker!

En je kan ‘m ook embedden op je eigen site!

Blog archives

Het eerste opgenomen geluid ooit

Wat je hierboven hoort is het allereerste geluid wat ooit is opgenomen, 150 jaar geleden in 1860. Het is het bekende Franse kinderliedje Au clair de la lune, gezongen door Édouard-Léon Scott de Martinville, de uitvinder van het allereerste audio opname apparaat: de phonautograph.

Men dacht dat de stem op de opname van de dochter van Scott de Martinville was, maar het bleek dat opname te snel was afgedraaid. Klik hier voor een versie op de correcte snelheid.

Blog archives

Nieuw design

Ik ben bezig met een nieuw design voor deze website. Boven zie je twee varianten: wit en blauw. Na een kleine consultatie op Twitter en Facebook was de meerderheid overduidelijk voor wit: dat wordt ‘m dus.

Blog archives

Wat ik heb geleerd van de eindexamenexpo van de HKU

Ik was vrijdag op de eindexamenexpositie (dit jaar onder de naam EJECT) van de HKU in Hilversum. Studenten van de KMT (Kunst, Media en Technologie) faculteit presenteren daar hun eindwerk.

Twee dingen die me opvielen:

  1. Als je robots ontwikkelt kom je snel de uncanny valley tegen: als je je robot te echt maakt wordt het eng. In plaats van een mens visueel na te bootsen kun je echter ook gedrag nabootsen. Een robot die een bepaalde afstand bewaart terwijl hij met je ‘communiceert’ zorgt voor evenveel ‘sympathie’ bij de gebruiker als een robot die heel erg op een mens lijkt.
  2. Vergeleken met vijf jaar geleden (toen ik zelf afstudeerde) is de technologie nóg toegankelijker geworden. Je kunt in je eentje, met behulp van een goede game engine, een complete professionele game ontwikkelen in een paar maanden.