Fuck you Apple

5 comments

MA591

Het oplaadkabeltje van mijn iPhone was kapot. De draadjes bij de USB-aansluiting lagen bloot, en om erger te voorkomen had ik er een stukje ducktape omheen gewikkeld. Maar dat is natuurlijk geen oplossing: ik had een nieuw kabeltje nodig, en mijn iPhone viel nog onder de garantie dus ging ik naar een lokale T-mobile winkel om het probleem uit te leggen. Ik dacht: dat is simpel, je laat het kabeltje zien, vult een formuliertje in en je krijgt een nieuw kabeltje.

Helaas, zo simpel is het allemaal niet in de wonderlijke wereld van Apple. De jongen aan de balie vertelde me dat het kabeltje opgestuurd moest worden, ze zouden kijken ‘of het mijn schuld was of onder de garantie valt’, en dat ik binnen anderhalve, maar misschien ook drie weken een nieuw kabeltje zou krijgen. In de tussentijd kan ik mijn iPhone dan niet opladen of bestanden overzetten, maar ik kon eventueel wel elke dag langskomen bij de T-mobile winkel, mijn telefoon afgeven, en dan zouden zij ‘m opladen terwijl ik ga winkelen.

De jongen was het helemaal met mij eens dat het niet bepaald goede klantenservice is dat ik mijn telefoon drie weken lang niet kan opladen. Maar, dat lag niet aan hun, maar aan Apple. Bij alle andere telefoons mogen ze gewoon een nieuw kabeltje meegeven terwijl de oude ‘in reparatie’ gaat (in de prullenbak dus). Apple had als enige besloten dat zo’n beleid toch echt te ver ging en koos in plaats daarvan ervoor om mensen drie weken lang zonder telefoon op te schepen (want zoals u misschien wel weet is de batterij van de iPhone na een dag wel leeg).

Derhalve dus, Fuck you, Apple. Als m’n contract afgelopen is koop ik die andere telefoon wel.

Add a comment

5 comments